پان ایرانیسم
دعا,فطرت,اسرار درون
شرح دعاها,فطرت,درون

"نقد هایی بر پان ایرانیسم و ناسیونالیسم افراطی "
ــ آریایی گری!توهم یا حقیقت؟ 
نژاد آریایی به عنوان نژاد متجاوز به بومیان و خاک ایران باستان که هم اکنون تبدیل به معشوق و معشوقه بسیاری گشته است آیا واقعا وجود دارد در معاصر؟ 
اعراب به ایران حمله نموده اند! 
ترکان به ایران حمله نموده اند! 
انگلیس ها و روس نیز به ایران وارد گشته است! 
ارمنی در ایران خون ها ریخته و سکناها گزیده! 
پرتغالی ها و اسپانیایی ها نیز در این مملکت بوده و هستند! 
خود آریایی ها در زمان تجاوز به ایران با اقوام بومی ایرانی مخلوط گشتا اند! 
با توجه به نکات یاد شده یک اثبات قطعی از دوستان آریایی میطلبیم که چگونه میشود شما عزیزان آریایی خالص بوده اید و هستید که اینگونه به آریایی بودن خود مینازید و بر عرب و ترک و و و میتازید؟ 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ توهم برتری نژادی! 
نژاد برتر یا افراد اصیل بر پایه چه چیزی خود را برتر از دیگران میدانند؟ 
پان ایرانیسم چه چیزی را در خود دیده که اجازه تاختن به عرب و ترک و غیر فارس را بخود داده است؟ 
آیا نژاد آریایی در اندیشه قدرتمند است؟ 
پس با افلاطون و سقراط و دکارت و زنون و اکویناس و انسلم و و و را چه خواهند کرد؟ 
آیا به تاریخ خود میبالند؟ پس با تمدن چین و یونان و بابل و ماننا چه خواهند کرد؟ 
آیا قدرت بدنی بیشتری دارند؟ 
پس با خر، گاو، فیل، دایناسور چه خواهند کرد؟ 
آیا قیافه زیبایی دارند؟ 
پس با طاووس و طوطی و یا زیبارویان اقصا نقاط جهان چه خواهند کرد؟ 
آیا فکرشان قدرتمند است؟ 
پس با نیلز بور، مارکس، هایزنبرگ، داروین و... چه خواهند کرد؟ 
تنها عامل برتری حسن فعلی و فاعلیست نه نژاد و ملیت !
البته انسان حق دارد نژاد و وطنش را دوست بدارد! 
اما حق ندارد این دوست داشتنش را مقدم سازد بر هر چیزی! 
اما عجب و صد عجب از کوروش پرستان و باستان گرایان ما که زمین و زمان را بهم دوخته اند تا ثابت کنند از عرب و غیر عرب و ترک و ژرمن و ژاپنی و چینی و و و برتر، والاتر، با عظمت تر اند! 
تفکرات برتری نژادی چه مبنا و مفهومی دارد؟ بر چه اساس یک نژاد مانند آریایی برتر است و دیگری پست؟ نبود مبنا و اساس، اساسی ترین اشکال کار ملی گرایان و باستان پرستان عزیز ما برای تفکرات بی در و پیکر خویش میباشد! 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ ناسیونالیسم  و آتش نسل کشی 
ﺗﺎﺭﯾﺦ ﯾﮑﺼﺪ ﺳﺎﻟﻪ ﺍﺧﯿﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﯾﺎ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽﺩﺭ ﻫﺮ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﯿﺪﻩ، ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﺟﻤﻌﯽ ﻭﻧﺴﻞﮐﺸﯽ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺁﻟﻤﺎﻥ، ﺻﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩﺗﺮﯾﻦﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ .
ﺧﺸﻮﻧﺖﻃﻠﺒﯽﺩﺭﺫﺍﺕﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢﺍﺳﺖﻭﯾﮑﯽﺍﺯﺑﻨﯿﺎﺩﯼﺗﺮﯾﻦﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺕ ﺁﻥ . ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥﺑﺎﺭﺯﺗﺮﯾﻦﺗﺠﻠﯽ ﻓﺎﺷﯿﺴﻢ ، ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎﺭﺍ ﭘﺎﯾﻤﺎﻝ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺮﺳﻨﺪ، ﺟﺎﻥ ﻭ ﻫﺴﺘﯽ ﺁﻧﺎﻥﺭﺍ !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ پان ایرانیسم تجدد یا پسرفت تاریخی؟ 
پان ایرانیسم و مبنای برتری ایرانی یا افتخار به ملیت تجدد و روشنفکریست یا پسرفت در تونل زمان؟ 
مسلما انسان های اولیه نیز بر روی قبیله، رئیس قبیله، خدای قبیله، رسومات قبیله و... تعصبات بیجا و در حد عدم انتقاد پذیری داشته اند بدون توجه به افعال و اعمال ان !
امروزه نیز طی شباهت عجیبی مردمان سرزمین ما بر روی زرتشت، اهورا مزدا ، کوروش و... تعصبات بیجا و افراطی بخرج میدهند! 
حال با توجه بدین نکته تشبیه 
آیا پان ایرانیسم میتواند پاسخگوی عصر مدرن باشد؟ 
نکته : مخالف وطن دوستی نیستیم بلکه مخالف افراط ها، تعصب ها و یی توجهی های ناشی از وطن دوستی هستیم! 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ پان ایرانیسم و تفرقه افکنی 
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎﯼ ﻓﺎﺷﯿﺴﺘﯽ - ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﺘﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ‏« ﭘﺎﻥ‏» ‏( ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﭘﺎﻥﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺴﻢ، ﭘﺎﻥﺗﺮﮐﯿﺴﻢ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺁﻥ‏) ﺑﺮﺧﻼﻑﻣﻌﻨﺎﯼ ﻟﻐﻮﯼ ﻭ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻭﺣﺪﺕﮔﺮﺍﯾﺎﻧﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﯽﺁﯾﺪ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎﻣﻮﺟﺒﺎﺕ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﻭ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪﮐﺮﺩ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﻣﻘﺪﻣﺎﺕ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻭ ﻧﻔﺮﺕﺍﻧﮕﯿﺰﯼ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍﺗﺪﺍﺭﮎ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻭ ﺗﺤﺮﯾﮏﻗﺪﺭﺕﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﺭﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﻣﻨﺤﺼﺮﺍً ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺟﻮﺍﻣﻊﻋﻘﺐﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﮐﻪ ﺩﺭﮎ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﯽﻫﺎﯼ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻭ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻧﺪﮎﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﺍﺣﺖﺗﺮ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻬﺮﻩﮐﺸﯽ ﮐﺮﺩ، ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ .
وگرنه چگونه است که در اروپا مرز بین کشور ها برداشته میشود ( پیمان شنگن) اما در جوامع امثال ما ملیت و برتری نژادی در قرن 21 مطرح شده و دغدغه جامعه شناختی محسوب میشود؟ 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ نقد های بر ناسیونالیسم 
ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺑﺮﺧﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺭﺍﯾﺠﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ، ﮔﺮﺍﯾﺸﯽ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺳﮑﻮﻻﺭﯾﺴﻢ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﺧﻮﺩ ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺑﺮ ﻃﺒﻞ ﻣﺬﻫﺐﮔﺮﺍﯾﯽ ﻭﺑﺮﺗﺮﯼﻃﻠﺒﯽﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻣﯽﮐﻮﺑﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﺎﺧﻪﺍﯼ ﺍﺯﻧﺤﻠﻪ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﻭ ﺑﺰﺭﮒﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭﻣﯽﮐﻮﺷﺪ ﺁﻧﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭﺍﺝ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺩﻫﺪ . ﭼﺮﺍ ﮐﻪﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﻓﺎﻗﺪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮﯼ ﻭ ﺍﯾﺪﺋﻮﻟﻮﮊﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦﻣﻘﺼﻮﺩ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺳﺘﻤﺎﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ .
ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﯾﺎ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺫﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻮﺟﺒﺎﺕ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪﯼ ﻭ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﻨﺪ ﮐﻪﺑﺮﻋﮑﺲ ﺁﻥ، ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ ﻭ ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﭼﻨﺎﻧﮑﻪﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻭ ﯾﻮﮔﺴﻼﻭﯼ / ﺳﺮﺑﻨﯿﺘﺴﺎ ﻭ ﺳﻮﺩﺍﻥ ﻭ ﺟﺎﻫﺎﯼﺩﯾﮕﺮ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﯽﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺟﻨﺎﯾﺖﻫﺎﯼ ﻋﻠﯿﻪﻧﻮﻉ ﺑﺸﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﯾﮕﺮ، ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﻟﯽ ﻭ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﻣﯿﺎﻥﻣﺮﺩﻡ ﺷﻮﺩ . ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﯾﺎ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺫﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻣﺘﮑﯽﺑﺮ ﺍﻧﮕﺎﺭﻩﻫﺎﯼ ﺑﺮﺗﺮﯼﻃﻠﺒﯽ ﻧﮋﺍﺩﯼ ﻭ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﺟﺰ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﮐﺪﺍﻡ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﻪﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻭﻣﻘﺪﺳﯽ ﻣﯽﺗﺮﺍﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺳﻠﻄﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﺴﺘﺮﺵﺩﻫﺪ . ﺍﯾﻦ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﻪﻫﺎﯼ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻭ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺩﺭﺗﻌﺎﺭﺽ ﻭ ﺗﻀﺎﺩ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﻣﻮﺟﺒﺎﺕ ﺍﻧﺸﻘﺎﻕ ﻭﮔﺴﺴﺖ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﺳﺎﺯﻧﺪ .
ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻀﻞ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺣﺎﺩﺗﺮ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺻﻮﻻًﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﯾﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﻭ ﯾﮕﺎﻧﻪ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﺍﺯﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﻠﺖﻫﺎﯼ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﯾﺎ ﻭﻫﻤﯽﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺁﻧﺎﻥﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﺸﻮﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﺁﯾﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ، ﮔﺮﻭﻩﻫﺎﯼﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﯿﻞ ﻭ ﺳﻠﯿﻘﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯﺍﻗﻮﺍﻡ ﯾﺎ ﺯﺑﺎﻥﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓﻫﺎ ﻭ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎ ﻭ ﺗﻮﺗﻢﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺗﮑﯿﻪﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺨﺸﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ‏«ﺟﻨﮓ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺩﻭﻣﻠﺖ‏» ﺑﺮﺍﻩ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺯﻧﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﺖﻫﺎﯼﺁﺭﯾﺎﺍﻧﮕﺎﺭ، ﺗﺮﮎﺍﻧﮕﺎﺭ، ﻋﺮﺏﺍﻧﮕﺎﺭ ﻭ ﺟﺰ ﺁﻥ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﯼ ﺩﺭ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﺍﻋﺘﻼﯼ ﮐﺸﻮﺭ ‏( ﻭ ﺣﺘﯽ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻣﻮﺭﺩﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ‏) ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ، ﮐﻪ ﺑﺬﺭ ﻧﻔﺎﻕ ﻭ ﻧﻔﺮﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺍﺷﺨﺎﺹﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﮐﺎﺷﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺑﺨﺼﻮﺹ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﺖﻫﺎﯼ ﺁﺭﯾﺎﻣﺤﻮﺭ ﻭ ﻣﺘﮑﯽ ﺑﻪﻣﻔﻬﻮﻡ ‏« ﻧﮋﺍﺩ ﺁﺭﻳﺎﯾﯽ ‏» ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺴﻞﮐﺸﯽﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ ﺩﻭﻡ ﺟﻬﺎﻧﯽﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﺎﻥ ﺟﻬﺎﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﺯﺷﺖﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﻣﻨﻔﻮﺭﺗﺮﯾﻦ ﭼﻬﺮﻩﻫﺎﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺟﻬﺎﻥ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﯼﻣﻤﮑﻦ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﻨﻔﻮﺭ ‏«ﺁﺭﯾﺎﯾﯽ ‏» ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﺜﻼًﺯﺑﺎﻥﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﺍﺻﻄﻼﺡ ‏«ﺯﺑﺎﻥﻫﺎﯼﻫﻨﺪﻭﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ‏» ﺭﺍ ﺑﺠﺎﯼ ‏«ﺯﺑﺎﻥﻫﺎﯼﺁﺭﯾﺎﯾﯽ‏» ﻭﺿﻊ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ .
ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺁﺭﯾﺎﯾﯽ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ
ﻧﺎﺳﻴﻮﻧﺎﻟﻴﺴﺖﻫﺎﯼﺭﺍﺳﺖ ﺍﻓﺮﺍﻃﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ‏« ﻧﺌﻮﻧﺎﺯﻱﻫﺎ ‏» ﻭ ﻧﺎﺳﻴﻮﻧﺎﻟﻴﺴﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﯾﺎﺍﻧﮕﺎﺭﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺑﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭﺭﯼﻣﯽﺟﻮﯾﻨﺪ .
ﻣﻠﺖ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﯾﮑﺪﺳﺖ ﻭ ﯾﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻠﺖﮔﺮﺍﯾﯽ ﯾﺎ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽﻫﻮﯾﺘﯽ ﯾﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﻫﻤﮕﺮﺍﯾﯽ ﻣﯿﺎﻥﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﻮﺩ . ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺷﺒﯿﻨﺎﻧﻪﺗﺮﯾﻦ ﻭﻏﯿﺮﻓﺎﺷﯿﺴﺘﯽﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺩ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺮ ﻫﻮﯾﺖ ﻭ ﺷﺎﺧﺼﻪﻫﺎﯼﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻫﻮﯾﺖ ﻭ ﺷﺎﺧﺼﻪﻫﺎﯼ ﺑﺨﺶﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﺭﺍ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﺍﻧﮕﺎﺭﺩ . ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺟﻮﺍﻣﻌﯽ ﮐﻪ ﺗﻨﻮﻉ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﺰﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﺩﯾﻨﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ، ﺷﯿﻮﻉ ﻫﺮ ﻧﻮﻉﮔﺮﺍﯾﺶ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺷﯿﻮﻉﮔﺮﺍﯾﺶﻫﺎﯼ ﻣﺘﻀﺎﺩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﺨﺶﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﺻﻒﺁﺭﺍﯾﯽ ﻣﺮﺩﻡﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .
ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺫﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺑﺎ ﻧﮋﺍﺩﭘﺮﺳﺘﯽ ﻭﻓﺎﺷﯿﺴﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﺎﻣﮑﺘﺒﯽ ﻓﺎﺷﯿﺴﺘﯽ ﻭ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺑﺎ ﻓﺎﺷﯿﺴﻢﻣﻮﺟﺐ ﭘﯿﺪﺍﯾﺶ ﻧﺎﺯﯾﺴﻢ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻫﯿﺘﻠﺮﯼ ﻭﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎﯼ ﻋﺼﺮ ﻣﻮﺳﻮﻟﯿﻨﯽ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺷﺪ ﻭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻓﺠﯿﻊﺗﺮﯾﻦﺟﻨﺎﯾﺖﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﺸﺮﯼ ﮔﺮﺩﯾﺪ .
ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻓﺎﺷﯿﺴﻢ ﺧﺼﯿﺼﻪﻫﺎﯼ ﺗﻬﺎﺟﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺘﮑﯽ ﺑﻪﺳﺮﮐﻮﺏ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻨﺮﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺳﺪﻩ ﺍﺧﯿﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺨﻮﺑﯽ ﻧﺸﺎﻥﻣﯽﺩﻫﺪ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻻﯾﻞ ﻭ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﭘﯿﺪﺍﯾﺶ ﺭﻭﺣﯿﻪ ﺳﺮﮐﻮﺑﮕﺮﯼ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﺖﻫﺎ / ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽﮐﻮﺷﻨﺪﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﯾﮏ ‏« ﻣﮑﺘﺐ ‏» ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﻓﺎﻗﺪ ﺑﻨﯿﺎﻥﻫﺎﯼ ﻧﻈﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼﻃﺮﺡ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﺩﻋﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻭ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﺍﯾﺪﺋﻮﻟﻮﮒﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﻥﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﻭﺿﻊ ﺷﯿﻮﻩﻫﺎﯼ ﻣﺆﺛﺮﺗﺮ ﺳﻠﻄﻪ ﻭ ﺳﺮﮐﻮﺏ ﺑﻮﺩﻩﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻃﺮﺡ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮﯼ ﻻﺯﻡ . ﻧﺒﻮﺩﻥ ﭼﻨﯿﻦ ﺑﻨﯿﺎﻥﻫﺎﯼ ﻧﻈﺮﯼ،ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﺍﯾﺪﺋﻮﻟﻮﮒ ﻭ ﻧﻈﺮﯾﻪﭘﺮﺩﺍﺯ، ﻭ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺟﻌﻞ ﻭ ﺗﺤﺮﯾﻒﻫﺎﯼ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻧﺠﺎﻡﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻭ ﻣﻨﺘﻘﺪﭼﺎﺭﻩﺍﯼ ﺟﺰ ﺳﺮﮐﻮﺏ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺷﮑﻞ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺍﯾﻦ ﺳﺮﮐﻮﺏﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﺩﺍﺭﺍ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ . ﺍﺯﻓﺤﺎﺷﯽ ﺗﺎ ﺗﺮﻭﺭ .
ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ، ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽﻣﻮﺍﺟﻪ ﻧﺸﺪ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﺭﯼ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭﻣﺤﯿﻄﯽ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺣﯿﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ . ﻋﺎﻣﻞ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽﺩﺭ ﻫﻤﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﻫﻤﺪﺭﺩﯼ ﻋﻤﯿﻖ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺍ ﯾﺮﺍﻥ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪﺭﻏﻢ ﺗﻨﻮﻉ ﻭ ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮕﯽ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﯾﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﻣﺘﺤﺪ ﻣﯽﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ . ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻧﺞ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺨﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﮕﺮﺩﻫﺎﯼ ﮐﻬﻦ ‏«ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯ ﻭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﻦ‏» ﺁﺷﻨﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﻣﺠﺪﺩﺍً ﺑﻪ ﺩﺍﻡ ﺁﻥ ﻧﻤﯽﺍﻓﺘﻨﺪ .
ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺳﺪﻩ ﺍﺧﯿﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺗﺒﺎﻫﯽ ﻭ ﺗﺠﺰﯾﻪ ﻫﺮﮐﺸﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﺭ ﺁﻣﺪﻥ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﺖﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪﯼ ﻭ ﺍﻋﺘﻼﯼ ﺁﻥﺩﺭ ﺳﺎﯾﻪ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .
 
 
ﺑﺮﺍﯼ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻨﮕﺮﯾﺪ ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺭﺯﻧﺪﻩ
‏« ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺁﺭﯾﺎﯾﯽ : ﺗﺎﺭﯾﺨﭽﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻣﻠﯽﮔﺮﺍﯾﺎﻧﻪ
ﻭ ﻧﮋﺍﺩﭘﺮﺳﺘﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﻭﭘﺎ‏» ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻟﺌﻮﻥ ﭘﻮﻟﯿﺎﮐﻮﻑ :
Poliakov, Leon. The Aryan Myth: A
History of Racist and Nationalistic
Ideas In Europe New York: Barnes
& Noble Books. 1996.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
با سلام این وبلاگ زیر نظر نگاه سوم با ادرس http://negahesevom.loxblog.com/ میباشد خوش امدید
پيوندها







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 31069
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



negahesevom2.loxblog.com